
Cursus: Webteksten Schrijven
Van schrijven als ongeleid projectiel naar precies weten wat je waar moet vertellen.
Je leert webteksten te schrijven die duidelijk maken waarom jij het geld waard bent. Want na vertellen wát je verkoopt, draait een website om vertellen waarom mensen juist bij jou klant moeten worden.
- Videocursus met 12 video’s (± 2 uur)
- Handige downloads (pagina-raamwerken, vragenlijsten, etc.)
Vond je ’t niks? Binnen 7 dagen 100% geld terug.
Ook leer je:
Hoe je scanbare teksten schrijft, hoe je voor SEO schrijft en hoe je AI kan inzetten.

Je hoeft geen schrijftalent te hebben. Effectieve webteksten schrijven is aan te leren.
Van nature ben ik ook geen schrijver. Ik kan vol verbazing kijken naar hoe mijn zus in 15 minuutjes een A4tje volschrijft. Oké, daarvan sneuvelt de helft tijdens het redigeren, maar toch: “Hoe dan?!?”
Maar webteksten schrijven is copywriting. Je website draait om duidelijk maken — aan de juiste mensen — waarom jouw aanbod waardevol is. Waarom ze jouw klant moeten worden. Dat is 80% strategie & voorbereiding en 20% schrijven.
Je gaat eerst informatie verzamelen. De rode draad bepalen. Een raamwerk maken van wat ongeveer waar moet staan. Dat is aan te leren. En daarna hoef je simpelweg de gaten in te vullen.

“You don’t write copy, you assemble it.” — Eugene Schwartz
Zie het als een kleurplaat inkleuren. We bepalen eerst de omlijning (= de voorbereiding) en daarna hoef je het alleen nog in te kleuren (= het schrijven).
Dat is een stuk makkelijker dan het “hier is een blanco canvas, schilder nu uit de losse pols een Rembrandt” gevoel wat jou nu misschien overweldigt.
En als je de strategie erachter snapt, kun je AI ook veel slimmer inzetten wanneer writer’s block toch toeslaat.
Je krijgt meer dan een paar zielloze checklijstjes. Ik wil dat je de hoe en wat achter effectieve webteksten snapt.
Zodat je alles op jouw situatie kan toespitsen.
Bekijk gratis de 1e video ↓
De video is ondertiteld. Je kunt dit aan- en uitzetten.
Nooit meer gefrustreerd naar
een leeg scherm staren.
Want je weet straks precies wat je waar moet vertellen.

Aan het einde van de cursus heb je dit bereikt:
1
Je snapt wat je waar moet vertellen.
2
Je snapt hoe je jouw waarde ontdekt en hoe je dit communiceert aan je ideale klant.
3
Je snapt hoe je een scanbare tekst opmaakt.
4
Je snapt wat Google van je webtekst wilt.
5
Je snapt hoe je in 5 simpele stappen webteksten schrijft i.p.v. naar een leeg scherm blijft staren.
“Super helder en fijn om naar te luisteren.
– Ellen, trouwfotograaf
Echt knap hoe overzichtelijk en duidelijk alles is opgezet!”

je docent: linsey brander
Ik maak al meer dan 10 jaar websites voor ondernemers.
Voor een goede website staat één punt centraal: denk aan de bezoeker. Maak duidelijk waarom jij de juiste keuze voor ze bent.
Ik ben geen geboren schrijver en daardoor snap ik waar je tegenaan kan lopen. Ik heb ik geleerd om te schrijven aan de hand van een goede voorbereiding (en niet iets ongrijpbaars als inspiratie).
Eigenlijk leer ik je in deze cursus hoe ik het aanpak wanneer ik een webtekst voor mezelf of voor een van onze websiteklanten schrijf.
“Ja, maar…”

“Niemand leest meer tegenwoordig… Zijn webteksten nog belangrijk?”
Een muur aan tekst wordt overslagen, ja. Je website is geen boek waar mensen uitgebreid voor gaan zitten. Ik leer je hoe je scanbare teksten schrijft. Door in kortere bites te schrijven en met de juiste opmaak kun je mensen wel aan het lezen krijgen. Net zoals je een pilletje eerst in een stukje kaas moet rollen voordat je hond het wil opeten.

“Oké, dus ik moet mijn waarde duidelijk maken, maarja, wat is mijn waarde…?”
Voordat je effectieve webteksten kunt schrijven, moet je goed weten: wat je verkoopt (= aanbod/resultaten) aan wie (= doelgroep) en waarom ze juist bij jou moeten wezen (= USPS’s).
En misschien denk je nu, “eerlijk gezegd heb ik dat nog niet zo helder…” Daar duiken we ook in! Ik deel de manieren die ik toepas en we bekijken allemaal verschillende voorbeelden.

“Ik heb eigenlijk helemaal geen tijd om mijn webteksten schrijven…”
Uiteindelijk koop je je tijd terug: het is nu even doorzetten, maar daarna heb je een website die 24/7 klanten kan binnenhalen.
En je hoeft niet telkens dezelfde vragen te beantwoorden, want het staat allemaal netjes op je website. (En die luie mensen die vragen zonder te kijken, link je gewoon lekker naar de juiste plek.)
Voor wie?
De cursus is het meest geschikt voor ondernemers en zzp’ers die diensten verkopen, zoals fotografen, coaches, cursusmakers of wedding planners. Daarop zijn de voorbeelden toegespitst.
Dit behandelen we:
1. The do’s & don’ts van webteksten
Een goede webtekst draait om jouw klant en maakt duidelijk wat jij ze gaat opleveren. Leer de belangrijkste do’s & don’ts van webteksten schrijven.
2. Jouw meerwaarde ontdekken & communiceren
Mensen worden pas klant als ze iets het waard vinden. Leer je hoe je je doelgroep, aanbod en USP’s helder krijgt en je waarde communiceert.
3. Scanbare teksten schrijven die gelezen worden
Het is natuurlijk enorm zonde als je een pakkende tekst geschreven hebt, maar niemand het leest. Leer hoe je een scanbare tekst creëert.
4. Schrijven voor SEO
Je kunt geen klanten uit je website halen als je geen bezoekers hebt. Wat wil Google van jouw teksten? Hoe zorg je dat jouw pagina’s gaan ranken?
5. Wat vertellen per pagina?
Wat moet en kan je vertellen op je homepage? En op je over mij-pagina, contactpagina en salespagina’s? We lopen elk type pagina langs.
6. Schrijven in 5 stappen
Het werkelijke schrijven van de webteksten, hoe pak je dat aan? Leer mijn 5 stappen: van eerst onderzoek doen t/m de laatste checks.
Bonus: Writer’s block verslaan
Soms zit je helemaal klaar om te schrijven en dan… komt er helemaal niets uit je vingers. Leer hoe je writer’s block kan tegengaan.
Bonus: Tot de kern komen
Je webteksten lezen makkelijker weg online als je werkt met hapklare brokjes in plaats van lange lappen tekst. Leer hoe je tot de kern komt.
Bonus: Jij versus U gebruiken
Wel of niet tutoyeren? Leer wanneer je het beste “jij” of “u” kan gebruiken naar je bezoekers. En of je beter “ik”, “wij” of de derde persoon gebruikt voor jezelf.
Vond je ’t niks? Binnen 7 dagen 100% geld terug.

Naast 2 uur aan video, krijg je ook handige downloads:
- Samenvatting van de hele cursus
- Raamwerk voorbeelden per paginatype
(+ ingevulde voorbeelden) - Vragen om jezelf te stellen voordat je gaat schrijven
- Tijdbesparende AI prompts
- De slides van alle video’s
FAQ | Webteksten Cursus
Wat kost het?
Voor €74 exclusief btw krijg je toegang tot alle video’s en downloads.
Hoeveel tijd kost de cursus?
De cursus heeft 1 uur en 55 minuten aan video. Daarnaast zijn er een paar downloads. Je zou dus binnen één middagje de hele cursus kunnen afronden.
Als je daarna per dag één van de 5 stappen uitvoert, zou je binnen 1 week je webteksten af kunnen hebben. Maar dan moet je wel elke dag een paar uur eraan kunnen zitten. Dus een paar weken rekenen is realistischer.
Hoe lang hou ik toegang tot de cursus?
Er zit geen tijdslimiet op, dus je kunt de cursus op je gemak volgen en/of op een later moment weer herbekijken.
Hoe werkt het nadat ik de cursus gekocht heb?
Na een succesvolle betaling krijg je een mailtje met de factuur en jouw inloggegevens. Daarmee kun je inloggen op onze leeromgeving en alle video’s bekijken en de materialen downloaden.
Hoe werkt de geldteruggarantie?
Als je binnen 7 dagen na aankoop niet tevreden bent, mail dan naar info@branderenbrander.nl en krijg zonder gedoe je geld terug. Ik geloof dat je zeker iets gaat opsteken, dus ik durf dat wel dat je garanderen!
Zijn de video’s ondertiteld?
Deels, momenteel hebben alleen de eerste twee video’s ondertiteling. Dit zijn ook de langste, meest theorie-gerichte video’s.
Leer ik ook AI/ChatGPT inzetten?
Ja, ik geef voorbeelden van hoe je AI kan inzetten om je te helpen bij de voorbereiding, het schrijven en het redigeren. Wel is mijn doel dat je het ook zonder AI kan, dus ik zie AI meer als een toevoeging om sneller te werken en writer’s block tegen te gaan.
Heb je voorbeelden van webteksten die jij geschreven hebt?
Naast de teksten op deze website, heb ik o.a. webteksten geschreven voor:
- Shepherd & Fox (bedrijffilms)
- Karin Bunschoten (trouwfotograaf)
- Relentless (business coach)
- Anne van Kessel (wetenschapsjournalist)
- PodWorkz (podcastmakers)
- Fotostudio Duo (gezinsfotografen)
- Marien (bouwmanager)
Klik op de linkjes voor een preview van de webteksten.
Voor wie is deze cursus niet geschikt?
Wil je vooral leren hoe je fancy alliteraties en slimme woordgrapjes schrijft? Poëzie? Dan is dit niet de cursus voor jou.
Mijn visie is dat webteksten helder, to-the-point en gemakkelijk te begrijpen moeten zijn. Het doel van je website is om klanten eruit te halen. Je probeert iemand te overtuigen, om ze in actie te zetten (contact opnemen, kopen, etc.). Originaliteit is veel minder belangrijk dan relevantie.
Ik ben echt slecht in schrijven. Is dit iets voor mij?
Eigenlijk is het schrijven maar een klein onderdeel van de puzzel. Want een groot deel van copywriting is informatie verzamelen. Informatie over je doelgroep, je aanbod, je werkwijze, etc. De copywriter Eugene Schwartz zei daarom ook: “You don’t write copy, you assemble it.”
Je zult merken dat, met de juiste voorbereiding, het schrijven dan ook een stuk makkelijker gaat. Ook deel ik tips om writer’s block tegen te gaan en hoe je AI kan inzetten als hulpmiddel.
Staat jouw vraag er niet bij? Neem gerust contact op.

Cursus: Webteksten schrijven die jouw ideale klant binnenhalen
Het resultaat? Nooit meer gefrustreerd naar een leeg scherm staren, want je weet precies wat je waar moet vertellen.
- Je krijgt toegang tot 12 video’s (± 2 uur) waarin je a.d.v. praktische tips leert je eigen webteksten te schrijven.
- Raamwerk voorbeelden van wat je per paginatype (home, over, dienst, cursus, weggever & contact) moet en kan vertellen.
- Leer over SEO, hoe je AI inzet en hoe je scanbare teksten maakt.
- Het meest geschikt voor ondernemers die diensten verkopen, zoals fotografen, coaches en wedding planners.
Vond je ’t niks? Binnen 7 dagen 100% geld terug.